Prijatie spomínanej emisnej normy by pre Škodu Auto v praxi znamenalo,
že bude musieť s veľkou pravdepodobnosťou prestať vyrábať motory 1.0
TSI. K tomu by v prípade schválenia regulácie došlo pravdepodobne po
roku 2026. S tým, ako Európska komisia tlačí na znižovanie emisií CO2
pri nových autách, sa bude v závodoch európskych automobiliek znižovať
podiel vyrábaných áut s konvenčným pohonom. Podľa odborov môžu do roku
2030 tvoriť elektromobily až 70 % vyrábaných vozidiel.
Škoda Auto tak preto musí riešiť napríklad to, čo bude v budúcnosti
vyrábať vo svojom závode vo Vrchlabí. Tento závod je v súčasnosti určený
na výrobu prevodoviek. Tie však nemajú pri elektromobiloch využitie.
Budúcnosť závodu a zamestnancov vo Vrchlabí tak do veľkej miery závisí
od toho, či sa automobilke podarí rozšíriť výrobu o ďalší produkt, ktorý
nie je prechodom na elektromobilitu ohrozený.
Škoda Auto, ktorá v Česku zamestnáva približne 35.000 ľudí, už v tomto
roku počty zamestnancov čiastočne znižovala. Robila tak však prirodzenou
fluktuáciou, napríklad odchodom ľudí do dôchodku.